sobota, 25 sierpnia 2012

Kartonażowa szkatułka z monogramem

Kartonaż ostatnio bardzo mnie absorbuje i jak kończę jedną pracę w tej technice, to zaczynam kolejną:) Tym razem zrobiłam szkatułkę z kartonu oklejonego lnianą tkaniną. Sposób jej wykonania jest opisany w książce "L'atelier de la brodeuse: Broderie et cartonnage" Sophie Delaborde et Sylvie Castellano. Oczywiście musiałam dodać coś od siebie, a jest to zawieszka z haftowanym monogramem przywiązana do szkatułki jedwabną wstążeczką na kokardkę. Nielada wyzwaniem było wycinanie falowanych elementów w grubym kartonie. Wymyśliłam sobie taką metodę postępowania, że najpierw kilka razy delikatnie zaznaczałam nożykiem poszczególne wywijasy, a następnie w powstałych już rowkach nożyk dał się ładnie prowadzić:) Uchwyt kupiłam w markecie budowlanym i pasuje jakby był do tego celu stworzony:) Oto moje nowe lokum dla jedwabnych wstążeczek:
 
"L'atelier de la brodeuse : Broderie et cartonnage" © Sophie Delaborde et Sylvie Castellano Wymiary szkatułki: 22 cm x 14 cm x 6,5 cm (długość/szerokość/wysokość)
Len w kolorze naturalnym z nadrukowanymi różami © Nature lin et Cie-Au lin d'ACB
Len Newcastle Zweigart 40 ct kolorze naturalnym
Jedwabna mulina Atalie kolor Beaune
Jedwabna wstążeczka Atalie kolor Shiraz
Farbowana przeze mnie koronka w kolorze Light Lily
Uchwyt meblowy © Gamet
Brystol o grubości 2 m
Forma do zawieszki
plus własna interpretacja:)
 


Pod wieczkiem przechowuję próbnik jedwabnych wstążeczek Atalie:



A w środku jedwabne wstążeczki Atalie i YLI:


Powoli powstaje kartonażowy komplecik:)


Obecnie pracuję nad kolejnym kartonażowym "czymś", tym razem całkiem sporym i do tego własnego projektu:) Mam nadzieję, że się uda i będę mogła Wam pokazać efekty moich wielogodzinnych zmagań:)

Wypoczywajcie i twórzcie!:)

pozytywnie zakręcona Cyber Julka:)

54 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że bardzo mnie zachwyca wygląd całego kompleciuku :)
    Nigdy nie słyszałam o takiej metodzie jak 'kartonaż', a wygląda bardzie fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. piękna ta szkatułeczka, wykończona z dbałością o każdy detal. pełna profeska ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ to dopracowane, cudności! Ciekawa jestem Twojej pracowni, jak masz tyle pięknych pojemniczków na przydasie i ozdób... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie piękności! Materiał jakiego używasz jest niesamowity, gustowny i subtelny, bardzo kobiecy.Całość prezentuje się niesamowicie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. O bożyczku, jakie to śliczne, subtelne i delikatne!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kobieto, nawet nie wiesz co narobiłaś :)
    Teraz będzie taka szkatułka za mną chodziła. dziś nawet już kupiłam materiał z którego chciałabym coś zrobić. Muszę coś więcej poczytać na ten temat. Szkatułka jest prześliczna!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo!!!Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczności! Podziwiam Twoją kreatywność i ilość znanych Ci technik robótkowych.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie juz brakuje odpowiednich słów...przez Ciebie nauczyłam się zgrzytać zębami , nie mogę spać , to jest absolutnie doskonała szkatułka i nigdzie w sieci nie znalazłam piękniejszej i założę się ,że nikt nie znajdzie. Haftowany monogram to perełka lub wisnienka na torcie jak wolisz dopełnia tylko piękna. Twoja praca, jest ósmym cudem świata w świecie robótek i zasługuje na najwyższe uznanie... ja sie pytam po co Ci były studia prawnicze jak to co robisz zapewni Ci sławe o wiele większą ! Twój manualny talent , poczucie piękna i estetyki i do tego dopracowane detale stwiaja Cie na najwyższym podium w śród najbardziej kreatywnych osób , a teraz pięknie wystaw na licytację ten skarb , będziemy sie o niego bić !!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. KOBIETO!!!! Puchu marny!!!!! Jak Ty mojej szczęki nie oszczędzasz!!!! Dopiero zdążyłam zaleczyć na niej poprzednie siniaki, zaglądam do Ciebie i............. BĘC!!! Szczęka znów zmienia kolorki.... Ech............. Ale przecież MISTRZYNI (czyli oczywiście CIEBIE)w tworzeniu CUDÓW nikt nie przebije!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach jakie cudo...jestem oczarowana...podziwiam. Masz wielki talent!

    Ślę słoneczne pozdrowienia.
    Peninia ♥

    http://peniniaart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. pozazdroszczę jak koleżanki, piękne pudełeczko

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne rzeczy tworzysz i podziwiam Cię za te ciągłe próby czegoś nowego i że każda rzecz którą zrobisz jest taka perfekcyjnie dopracowana:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne są Twoje prace - podziwiam precyzję wykonania każdego szczegółu! Czekam na więcej, już ciekawa jestem następnej pracy jaką tworzysz :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne rzeczy robisz Juleczko :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. No i teraz ja już nic nie powiem, jak mogłaś! W tak szybkim tempie! Ja się tek nie bawię! Szkatułka jest ŚLICZNA - hmm to mało powiedziane, CUDOWNA - też nie odda jej uroku, no więc najlepiej przemilczę jaka jest bo nie mogę dobrać słów tak bardzo mi się podoba.
    Ale ja też mogę się czymś pochwalić :) Nie jest to takie cudo jak Twoje ale jest, moja pierwsza bobinka na tasiemkę:
    https://picasaweb.google.com/106543874473234916610/Bobinki
    Nie jest tak piękna i dopracowana jak Twoje ale i tak jestem z niej dumna :)
    Pozdrawiam
    Gośka
    go_siek@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Zachwyciłam się ta szkatułka. Cudowna jest. I ten len w różę. Po prostu marzenie i ta zawieszka i wszystko- fantastyczne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Szkatułka jest rewelacyjna!!!
    A wykonanie mistrzowskie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Arcy śliczny komplecik:)
    Pozdrawiam
    :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudeńko, przepięknie Ci to wyszło! Życzę dalszych sukcesów w tej dziedzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękne, piękne, piękne... spokojnie mogłabyś żyć z pracy swoich rąk, tworzysz arcydzieła!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Szkatułka jak marzenie! Dopracowana w każdym szczególe! Piękna:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Po przyborniku myślałam że już piękniej być nie może, ależ się rozczarowałam ;) CUDO! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oficjalnie ogłaszam, że tworzysz cuda! Cudowne cuda, o cudotwórczyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. A Pan w sklepie budowlanym gdyby sie dowiedzial do czego Ci taka raczka bedzie sluzyc to by sie za glowe zlapal.Przypuszczam ze wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego do czego sa wykorzystywane rzeczy przez nich sprzedawane:)Chodz zdaja sobie sprawe ze zastosowan jest wiele,ale zeby od razu kartonazowa skrzyneczka:)ech,tego i gorale nie wiedzieli:)
    Juleczko slicznosci zrobilas i super komplecik Ci sie klaruje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Łaaał! Ale piękny przedmiot! Pierwszy raz spotkałam się z tą techniką, właśnie teraz u Ciebie =D
    Gratuluję wytrwałości i cierpliwości ;p
    Pozdrawiam cieplutko =}

    OdpowiedzUsuń
  27. Wow!!! Julka, chylę czoło ... :)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne pudełko :) No to naprawdę szalejesz w tym kartonażu i cuda powstają :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Zachwycam się Twoimi pracami, są piękne.

    OdpowiedzUsuń
  30. Pięknie się prezentuje, a moze kursik na takie pudełeczko być zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepiękne wykonanie. Wystarczy pomysłowość i materiały i równa się przepiękne cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Prześliczna szkatuła!!Jestem pod dużym wrażeniem...jak mnie jeszcze tym zarazisz...tkanina jest cudna do tego celu:-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wasze uznanie dla mojej szkatułki jest dla mnie największym wyróżnieniem!:) Dziękuję za tyle ciepłych opinii!

    Dziabka: marzy mi się Pracownia na poddaszu dwupiętrowego domu pełna haftów, ozdób i wyeksponowanych hafciarskich gadżetów:) Mam nadzieję, że to marzenie się spełni:)

    Gabrysia, cecyliadomrodzina, Barbara Lutomirska, Peninia, magin, go_siek, Bożenka, malutka, Asiek: i ja ślę serdecznie pozdrowienia!

    bk110: super! A co planujesz zrobić?

    LUNA: Ty to potrafisz podłechtać moje ego:) Dziękuję Ci za tak niesamowicie-niesamowity komentarz!:) A co do licytacji, muszę o tym pomyśleć:)

    kingasweet: całuję w kontuzjowaną szczękę!;)

    Peninia: wychodzę z założenia, że jak się naprawdę czegoś chce, to musi się udać i już:)

    Haft i Patchwork: na horyzoncie jawi się nowa, obłędna technika...:)

    magin: obecnie pracuję nad sporych rozmiarów kartonażowym "czymś", co już zdążyło wyprowadzić mnie z równowagi;)

    go_siek: Twoja bobinka jest prześliczna i pięknie wykonana! Brawo! Haftowana różyczka dopełnia całości i dodaje dużo uroku. Cieszę się, że spróbowałaś swoich sił i do tego osiągnęłaś taki efekt!:)

    Iwona: troszkę się zaczerwieniłam:)

    kajkosz: przesyłam cud-buziaka!:)

    ania.n: nie musiałam się tłumaczyć sprzedawcy - markety budowlane górą!;)

    dudqua: może w przyszłości zrobię kartonażowy SAL...:)

    Sabik: kartonażowy wirus się szerzy, więc lepiej uważaj!;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ależ pięknie Ci to wyszło! Podziwiam i podziwiam i nie mogę oderwać oczu od tych wszystkich zdjęć.
    I zastanawiam się... Czy jest szansa na to, żebyś przesłała mi w jakiś sposób instrukcję wykonania takie kartonażowego cuda? Chodzi mi ogólnie o całą technikę. Już mam pomysł na jego wykorzystanie na prezent :) [mój mail to: carseviel@wp.pl]
    Pozdrawiam ciepło :) Kaja

    OdpowiedzUsuń
  35. Od momentu kiedy zobaczyłam w sieci bobinkę kartonażową zakochałam się w tych wytworkach:)))A jak trafiłam do Ciebie ,to już wogóle nie mogę spać po nocach tylko myślę jak wydłużyć dobę:))))Cudo stworzyłaś:)))Pozdrawiam i podziwiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  36. carse, bozenas: dziękuję Wam moje Kochane! Ślę kartonażowego buziaka!:)

    carse: mission, mam nadzieję, completed:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Jesteś perfekcyjna do granic możliwości - przepiękna skrzyneczka. Jesteś moją inspiracją, podążam za Tobą jak don Pedro z Krainy deszczowców - bo czaję się również na kartonażowe cudeńka. Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  38. Normalnie mnie zatkalo! Stworzylas kolejne unikatowe dzieloi wspaniale je nam zaprezentowalas! Szczerze podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  39. zalesinka: hehehe:) Twój komentarz bardzo mnie rozbawił:)))) Cieszę się niezmiernie! Twórz i chwal się swoimi dziełami! Dziękuję i ślę wielkiego buziaka!

    Tuome, alexls: dziękuję Wam moje Drogie!:) Serdecznie Was pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniała szkatułka - jesteś niesamowita. Wszystko wykonujesz z niezwykłą precyzją. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. MADLINE: dziękuję!:) Ślę całusa!:*

    OdpowiedzUsuń
  42. Fantastyczna szkatułka! Widać, że bardzo starannie wykończona:)

    OdpowiedzUsuń
  43. ann_margaret: cieszę się niezmiernie, że szkatułka Ci się podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  44. Trafiłam tu przypadkiem, ale już nie pamiętam czego szukałam, tak mnie wciągnęło oglądanie Pani prac. Są przepiękne. Myślałam, że ja ładne rzeczy robię, ale teraz widzę jak wiele pracy przede mną :)
    czy mogłaby się Pani podzielić informacją, gdzie zakupuje tak cudowne materiały?
    Pozdrawiam
    Klara B

    OdpowiedzUsuń
  45. Charnna: dziękuję!:))))

    Klara B: baaaaardzo dziękuję za tak ciepły komentarz! Serdecznie witam na moim blogu! Mam nadzieję, że zostaniesz tu na dłużej:) Ten materiał kupiłam we włoskim sklepie internetowym Casa Casenia - http://www.casacenina.com/nature-lin-et-cie-au-lin-d-acb/printed-fabric-rita-natural-background.html. Ślę świąteczne pozdrowienia:*

    OdpowiedzUsuń